BEZPŁATNE STAŻE ZAGRANICZNE JUŻ PO PIERWSZYM ROKU NAUKI

Od 2006r. ponad 200 uczniów naszej szkoły kształcących się w zawodach: technik ekonomista, hotelarstwa, żywienia i usług gastronomicznych, technik obsługi turystycznej i technik informatyk wyjechało na staże i praktyki zawodowe do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch i Czech. Uczniowie realizują także praktyki na pływających do Szwecji promach Unity Line.

Szansa dla Ciebie !!!

Wkrótce nasi uczniowie wyjadą także na praktyki do Francji, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Wyjazd na staż zagraniczny to najlepsza forma poszerzania swoich kompetencji zawodowych i językowych. Najczęściej okazja na odbycie stażu pojawia się dopiero na studiach – w „Ekonomiku” możesz wyjechać już po pierwszym roku nauki.

Dlaczego powinieneś się tym zainteresować ?

1. udział w stażu nic Cię nie kosztuje – dodatkowo otrzymasz kieszonkowe, pomoce naukowe i gadżety,

2. łatwiej znajdziesz pracę – wielu absolwentów „Ekonomika” – dzięki udziałowi w stażu – znalazło wymarzoną pracę w kraju i za granicą,

3. nauczysz się języka – stały kontakt z językiem obcym, w pracy i życiu codziennym, to najbardziej intensywny kurs językowy, jaki można sobie zorganizować (nie licząc dodatkowych godzin nauki języka, które zapewnia uczniom szkoła przed wyjazdem na staż…),

4. lepiej poznasz wybrany zawód – poznasz zasady i standardy pracy za granicą,

5. będziesz mobilny – poszukując atrakcyjnej pracy w przyszłości łatwiej zdecydujesz się na zmianę miejsca a nawet kraju zamieszkania…,

6. poznasz kulturę kraju, do którego pojedziesz - wycieczki do Berlina, Poczdamu, Londynu, Oxfordu, Wenecji, Bolonii, Marino i inne, to obowiązkowe punkty każdego stażu.

To tylko wybrane zalety wyjazdu na praktyki za granicę…

Kolejne projekty i pomysły na staże mamy już opracowane – może uda Ci się z nich skorzystać!!!

Europejski rynek pracy czeka na Ciebie – my tylko otworzymy Ci do niego drzwi.

To Twoja szansa na przygodę życia, na zdobycie bezcennych doświadczeń zawodowych i poznanie ciekawych ludzi.

Oto jak o praktykach i stażach wypowiadają się ich uczestnicy:

Wrażenia tegorocznych stażystów:

W kwietniu 2016 wyjechałam na staż do Rimini we Włoszech. Wszyscy pracowaliśmy w hotelach, hotelarze na housekeepingu oraz recepcji, gatronomowie na kuchni oraz na obsłudze restauracji a turyści na recepcji.

Na stażach zagranicznych nie tylko pracujemy, ale również zwiedzamy wiele ciekawych miejsc. We Włoszech były to między innymi: Wenecja, Bolonia i San Marino, mieliśmy również okazję popływać w Morzu Śródziemnym oraz odpocząć na plaży.

W sierpniu 2016 roku brałam udział w projekcie Erasmus+ w Anglii, Portsmouth. Na stażu byli turyści, informatycy, hotelarze oraz ekonomiści. W pracy mieliśmy szansę poprawić swoje kompetencje zawodowe, nauczyć się wiele o kulturze i obyczajach w Wielkiej Brytanii.

Mieliśmy okazję mieszkać u rodzin brytyjskich, co było bardzo ciekawym doświadczeniem- w domu oprócz mnie i 3 koleżanek ze szkoły zakwaterowani byli też Włosi, Szwajcarzy, Niemcy oraz Południowoafrykańczyk, natomiast w pracy poznałam 3 Francuzów.

Będąc za granicą możemy poprawić poziom swojego języka, przede wszystkim angielskiego, a w przypadku uczniów będących na stażu w Rimini, języka włoskiego.

Oprócz Brighton odwiedziliśmy również Londyn, Winchester oraz zwiedzaliśmy Portsmouth.

W marcu 2017 roku brałem udział w stażu Erasmus+ w Frankfurcie nad Odrą. W naszej 20 – osobowej grupie znajdowali się gastronomowie i ekonomiści. Mieszkaliśmy i pracowaliśmy w ośrodku należącym do Internationale Bund.My gastronomowie pracowaliśmy na teranie ośrodka jako zaplecze gastronomiczne i obsługa, zaś ekonomiści pracowali w firmie symulacyjnej wraz z pracownikami ośrodka. Podczas odbywania stażu, znacząco wzbogaciłem swoją wiedzę zawodową, nauczyłem się wielu nowych rzeczy w dziedzinie gastronomii, jak i zdrowego odżywiania (…) W czasie wyjazdu poprawiłem także swoje umiejętności językowe, przede wszystkim z języka niemieckiego, ale także i z języka angielskiego. Poznałem zwyczaje i kulturę niemiecką, zwiedziliśmy Frankfurt, Poczdam i stolicę Niemiec, Berlin. Nawiązałem wiele nowych znajomości, ponieważ na terenie ośrodka działał internat dla uczniów z Niemiec. Osoby, które były naszymi opiekunami i koordynatorami nauczyły nas m.in. pracy w zespole i pokazały, że bardzo ważne są relację międzyludzkie. W czasie wolnym od pracy mieliśmy zorganizowane wiele zajęć, które stawiały na integrację na przykład: ściana wspinaczkowa i park linowy. Zanim wyjechaliśmy na staż braliśmy udział w zajęciach przygotowawczych z języków, odwiedziliśmy przedsiębiorstwa w Polsce oraz dostaliśmy wiele przydatnych materiałów związanych z naszym kierunkiem kształcenia. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem wziąć udział w stażu zagranicznym oferowanym przez szkołę i polecam to każdemu, ponieważ jest to naprawdę wspaniała przygoda oraz doświadczenie, które możemy wykorzystać w przyszłości. Każdy z nas otrzymał dokument Europass Mobility oraz referencje od zagranicznego pracodawcy

Więcej informacji o stażach zagranicznych w zakładce projekty europejskie.

Ekonomik kafelek ramka mala

Szkoła podpisała porozumienia o współpracy z ...

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Oddział Okręgowy w Katowicach

skwp

E-zasoby

logo gabinetu psychologa i pedagoga szkolnego